kolmapäev, august 05, 2009

Eesti kilde

Kui Eestist pikemalt ära olla, siis on kõik vihjed Eestile väga meelierutavad. Praeguseks saan ma uhkelt raporteerida, et ma olen siin juba kahte Eesti juurtega inimest kohanud!

Esimene ujus järsku minu külje alla, kui ma valmistusin lavale minema ja vabatahtlike tantsunumbrit sooritama. Ilmus minu juurde videokaameraga ning paljus mul vene tõlgi vahendusel intervjuu teha. Ning selle lõpus ütles, et tema vanemad tulid ka Eestist ja andis mulle oravakese kommi :). Kahjuks jäi tema tausta uurimine mul pooleli, kuna järsku tuli kõigil vabatahtlikel hoopis lavale joosta. Ning kadunud ta oligi. Ei tea kust tuli, ei tea kuhu läks. Tõenäoliselt ühte nendest küladest.

Teine neiu töötab laagri köögis. Pärit on Narvast, ning kolis juba 16 aastat tagasi Ukrainasse. Praeguseks on ta 18 aastat vana :). Vaatamata kõigele sellele suutis ta ütelda "ema" ja "isa" ning suhtus suure huviga ID-kaarti ja minu poolt talle annetatud 25-kroonisesse.

Üldine Eesti-teadlikkus on Ukrainas hea. Ning meie nõukaminevikule viidates uuritakse mult ikka ja jälle, miks mu vene keel nii konarlik on. Samuti on päris mitmed lapsed Eestis turismireisil käinud. Üks ukraina türduk rääkis mulle vaimustusega, kuidas ta iga suvi Jurmala pargis ujumas ning iga talv Eestis suusatamas käib. Seevastu üks Eestis mittekäinud poiss uuris mult: "kas see on tõsi, et eestlased aeglaselt räägivad?".

Kõige suurem lüke Eesti promoks oli aga mõned päevad tagasi, kui võtsin enda peale Tanel Padar & the Suni loole "Welcome to Estonia" tantsunumbri koostamise. 2,5 minuti sisustamine võttis kokku aega 2,5 tundi! Juba kamba kokku saamiseks kulus üle 20 minuti. Kuna enamiku inglise keel on nagu minu vene keel, siis võttis kõvasti aega ka mul oma ideede selgeks tegemine, neil nende kritiseerimine, meil koos uute ideede sünteesimine ja siis kogu värgi kokku panek. Sinna juurde käisid ka ootamatud emotsioonipursked ja saalist välja jooksmised. Üks hetk oli mul tõesti tunne, et ma ei jaksa enam ja tekkis tahtmine see üritus kuradile saata. Aga õnneks lõpuks kõik siiski sujus ja pärast edukat etendust preemiaks öösel basseinis ujudes oli kõigil tuju laes :)

Videot kahjuks üles panna ei õnnestu, kuna ühendus on selleks liiga aeglane. Aga nüüdseks on kõigil selge, et Eesti olulised elemendid on kuusk, murdmasuusad, saun ja lumi. Trikoloorist rääkimata.

Mõned päevad hiljem tutvustasin ma kõigile ka kaasavõetud musta leiba, vürtsikilu ja kama. Must leib ja kilu üldiselt meeldis. Kuid kama nagu ikka, põhjustas see väga vastakaid reaktsioone. Mõned viskasid lusika kohe nurka, teised küsisid lisa. Lõbus oli.


Pilte:
Minu armastusväärne rühm


Suudlevad kuused


Murdmaa metsapuude vahel



Saunaküte


Hetk pärast finaali, kui mind paberlumega üle külvati

Welcome to Estonia!

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

ooo jeee uku, aktiivne nagu alati :) olen hetkel palavas tartus ja tsillin enne tartuffi filmi koos dzinniga. tervisi sulle palavasse krimmi ja olgu küte sulle armuline ;)