reede, september 10, 2010

osa 3 – Minek!

Jah, nüüd on tõesti minek! Läinud reedel õhtul helistati mulle ning teatati, et Tallinna on jõudnud minu õppeluba. Naljakal kombel ei langenudki mu õlgadelt kogu maailma raskus.  Korraks langes ka...,sest see uudis tähendas seda, et kui ma 7 päeva pärast liikuma hakkan, siis jõuan ma ilusasti kooli alguseks (13 sept) kohale. 

Seejärel tulvasid mu õlgadele ja pähe kõik asjad, mida Eestis  veel teha tuleb – alates õppeainete üle kandmise lepingust kuni helikaardi müümiseni. Piletitest-pakkimisest muidugi rääkimata. Õnneks olime kiirreageerimisega harjunud ning tänase päeva seisuga lõpusirge juba paistab :)

Kui veel õppeloa protsessile tagasi vaadata, siis on mult küsitud – palju see lõbu maksma läks? Järgnevalt väike nimekiri, mis mul tšekkide ja mälu järgi meelde tuli.

  • TOEFL keeletest – ca 2300 krooni
  • Kanada õppeloa riigilõiv – 1555 krooni
  • Eesti politseitõendi taotlemine – 0 krooni (digiajastu!)
  • Eesti politseitõendi notariaalne tõlkimine  – 474 krooni
  • Saksa politseitõendi taotlemine – 13 euri riigilõivu + 13 euri legaliseerimine + 240 krooni blanketil allkirja tõestamine + 63.30 passikoopia abil andmete tõestamine + 700 krooni DHL
  • Saksa politseitõendi notariaalne tõlkimine – 948 krooni
  • kopsuröntgen – 145 + 50 krooni
  • meditsiiniline kontroll – ca 750 krooni
  • HIV test – 85 krooni
  • + Lisaks veel 5-6 tähitud kirja, omajagu Skype krediiti, 2x uute fotode tegemine
  • + veel kiirreageerimine iga kord, kui midagi uut nõuti. Selline tuletõrjuja hoiak tasus igati ära – oleks ma kogu suvel jooksul nädala viivitanud, ei lendaks ma praegu veel kuhugi. 

Kokku liites teeb see pea 8000 krooni. See võtab mu enda ka praegu sõnatuks. TOEFLit oli kindlasti vaja. Kuid ülejäänud raha maksin ma sisuliselt 2-3 lisakuu eest. Kuus kuud saan ma seal ka turistina olla. 

Positiivse uudisena tuli see, et paar päeva tagasi otsustas Kanada saatkond mulle teadmata põhjusel riigilõivu raha tagasi kanda. Seega on pabermajanduse kogusumma ca 6445 krooni. Järgmine kord lisan ka selle rea stipitaotlusesse :). 

Aitäh kõigile, kes mu paberimajanduse saagale kaasa elasid ja omapoolseid lahendusi pakkusid. Välja käidud variante kaalusin ma ka ise. Eelmised Tartu tudengid lahendasid kogu probleemi üsna elegantselt :P. Võibolla seetõttu nõudsid nad see aasta ekstra palju. Kes teab.

Igastahes on nüüdseks kõik selja taga ja pühapäeval astun täis ootusärevust lennuki peale. Esmaspäeval kella üheksast pean juba Torontos rivis olema. Oh boy!


Kommentaare ei ole: