teisipäev, november 07, 2006

Arzt ja värki

Mõni aeg tagasi kirjtasin ma, kuidas ma hoolega mitut spordiala testisin ja erinevatel viisidel end 5-6x nädalas sportlikult rakendasin. Tulemusena lõid mul paar nädalat tagasi vanad, kevade lõpust lumelauatamisel saadud vigastused välja ja viimasel ajal pole ma sportlikkus mõttes põmst mittemidagi teinud...peale taastusharjutuste. Kuna see on üsna nüri tegevus ja jalg/õlg on mul ikka edasi valutanud, siis otsustasin ma arsti juurde minna. Ning ma pean ütlema, et meditsiin on Saksamaal ikka väga tasemel. Kliinik oli ilus ja puhas ning samuti sain ma väga hea teeninduse tasemel personali poolt. Minu jalahäda diagnoositi kiiresti ning aidati seejärel õige side välja valida. Kui Eestis taheti mulle õla puhul vaevalt pilti teha, siis siin suunati katsumise mittetulemislikkuse peale kohe röntgeni juurde...ning selle mittemidaginäitamise peale veel mingile magnetuuringutele. Viimase jaoks peab küll natuke ootama, end igaltpoolt kumas läbi hoolivus ja tõesti tahe mind igatpidi aidata. Lisaks tuleb mainida, et jala raviks saadud rohud ja side läksid maksma 12 euri, mis on üldist taset arvestades ülimalt odav. Tõenäoliselt tänu haigekassale, aga positiivne siiski. Seega soovitan välislähetuses olles oma hädasid mitte endale hoida vaid lasta end nagu Saksa pensionäri poputada. Üks pensionär kusjuures minestas minu kõrval toolil sellepeale ära, kui arst end tema verist näppu uuris. Millise hoolega ta sealt ära kanti...

Nüüd olen ma antibiootikumikuuril ja järgmised 19 päeva on mul alkoholivabad. Tõenäoliselt.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Oh Sind Ukut! Kahju kuulda, et tervis häda teeb!

Anonüümne ütles ...

Tore, kui oli meeldiv kogemus -- kus selline kliinik oli? Sest ma võiks öelda, et eks ole siingi nii häid kui halbu. Minule angiini kahtlusega vereproovi teha ei raatsitud. Võrdluseks: Eestis peeti seda vajalikuks rohkem kui 2 korda haiguse kohta -- haiguse ajal ja pärast veel tagantjärele jälgiti mingeid näitajaid ja oleks tahetud veelgi jälgida, aga sõitsin enne siia ära. Siin suutsin proovi välja nõuda alles siis, kui nädal pärast antibiotsi kuuri uue kurguvaluga tagasi läksin. Tohter teatas siis: "Interessiert jetzt auch mich." Enne siis nagu ei huvitanudki? :o

uku ütles ...

järelikult tasub vaid traumaga siin arsti juurde minna :).